Intervju med ADL och Adam Kanyama

Skön intervju av Niklas Strömberg där 2 olika generationer möts. Kanyama är ung men verkar ha en bra skalle på toppen, kul att se en veteran gillar de nya kanalerna som finns idag och inte är bitter.

ADL, vad tror du är den största fördelen för Adams generation jämfört med din egen?

– Att de lever i informationsåldern. De kan göra en video på 30 minuter och lägga ut den på nätet. Få ut sitt budskap och bygga sitt varumärke på en egen plattform. Vi hade inget internet.

Kan du vara avundsjuk?

ADL: Jag är glad för deras skull. Jag har haft min tid. Sett saker de inte ser. Jag fick stora förskott och pengar. Jag var 16 år när jag började få checkar på typ 70 000 kronor. Det fuckade upp mig rejält, det hänger med än i dag. Det är ett råd till dig, Adam: Ha koll på din business. Jag hade ingen aning om skatter och sådant när jag var ung. Vi hade bara kul, drack öl och åkte taxi. Bakslaget kom när Skatteverket sa att man var skyldig dem massa pengar.

Läs hela här.

Kommentera

